חלפה לה עוד שנה של פעילות ועשיה ענפה, בחינוך לזוגיות ומיניות חיובית.
שנה בה אני, ואשתי ללי, מרגישים מבורכים על כל מה שהספקנו לעשות במשך השנה ומודים לכל לקוחותינו על האמון שהם נותנים בנו, ולקב"ה על ההזדמנות שהוא נותן לנו לממש את החזון שלנו:
ללמד כמה שיותר זוגות לחיות חיי נישואין מאושרים לאורך ימים ושנים,
אנחנו מאמינים שכולנו יכולים ללמוד ולחנך את עצמנו כיצד לאהוב, ומאמינים שבהשקעה בזוגיות ומיניות, זוגות רבים יותר יישארו מאוחדים לכל משך ימי חייהם בטוב ובאהבה, ונצליח שיותר ויותר ילדים יגדלו במשפחות שמחות ואוהבות.

אז מה היה לנו השנה:
1. בית מדרש ללימודי אהבה:
במשך 4 חודשים התקבצו להם אנשים מכל הסוגים, מכל המינים, מכל המגזרים ומכל הגילאים, זגות ויחידים, ובאו להתעמק איתנו ביחד במתכון הייחודי של היהדות לזוגיות ומיניות. מאות אנשים הקדישו מזמנם פעם בשבוע ללמוד את הנושא החשוב הזה, וחיזקו את האהבה שלהם כלפי עצמם כלפי הגוף והמיניות שלהם, וכלפי בן/בת הזוג שלהם.
התגובות יעידו בעד עצמם:

"תודה רבה על הצורה הכנה והישירה שבה אתה מדבר על אהבה וזוגיות.
תודה על ההעשרה, והזווית החדשה והמקורית שאתה מביא למקורות.
ותודה רבה על ההשראה שאתה נותן לי בזה שאתה נותן את כל כולך (כמובן לאהבה כמו השיר, אבל גם בנוסף) לדבר ולחנך לאהבה וזוגיות"

"רציתי לומר לך שזה השיעור הראשון שבעלי ישב איתי ביחד… בד"כ הוא לומד את השיעור הקבוע שלו כל ערב ואין לנו שיעור משותף ) גם  לא הרבה בילויים משותפים כי כל דבר זה בהפרדה) אז תודה רבה על השיעורים, זה נותן מקום וזמן לזוגיות  וגם נקודת מבט יותר עמוקה ורחבה, ותודה גדולה על השיעור אתמול. אחד החזקים שהיו לי בחיים. תודה!!! "

"מאוד מפתיע כמה חז"ל הבינו את לב האישה אני לוקחת רשימה של הלכות למעשה בחיי האישות שלי… משמח מאוד לדעת שהגמרא התייחסה  למיניות האישה החל ממקומות באופי האישה ועד לרבדים העמוקים. תודה על שיעור כ"כ מיוחד. הבאת לי בשורה לעולם"

2. קורס "לדעת" – לימודי מיניות למחנכים וסטודנטים להוראה:
קורס "לדעת" נוצר ביוזמת סטודנטים להוראה שהבינו שהחינוך לזוגיות ומיניות חיובית מתחיל מגיל צעיר, וזהו תחום שחובה להתעסק בו בבית הספר. כיון שבמכללה למורים שבהם הם לומדים, לא היה קורס על מיניות בריאה, הם יזמו את הקורס בעצמם איתי.
בקורס זה הם למדו איך לדבר עם התלמידים שלהם על מיניות ואינטימיות מתוך מקום של ידע וביטחון, ואיך המחנך הופך להיות כתובת לתלמידים בכל השאלות החשובות שיש להם על החיים, ואין להם את מי לשאול.
הקורס נמשך סמסטר שלם וזכה להצלחה מרובה.
הנה חלק מהמשובים:

"חשבנו שאנחנו יודעים אבל למדנו שיש לנו המון מה ללמוד. החשיפה לחומרים כל כך עדינים ורגישים נעשו במלוא העדינות וההתחשבות המתבקשת מלמידה עם תכנים רגישים וחשובים כל כך"

"הרב רפי אישיות לדוגמא למופת ולהערכה. הרב לקח כאן נושא כל כך רגיש ולימד אותו ממש בכפפות של משי תוך הקפדה על כל הפרמטרים של הצניעות. הרגשתי שהלבבות של כל הסטודנטים נפתחים למסרים הסמויים והגלויים. פשוט מרתק! זו זכות ללמוד עם הרב וזו זכות למוד על הנושא הכל כך חשוב הזה בימים שהכל כל כך פרוץ לבני הנוער שלנו.
פשוט נקודה של אור באפילה תודה רבה"

"זה הקורס היחיד שבו כולם ערניים, מסכמים, משתתפים ומקשיבים כי זה נושא שיש צמאון עצום לעיסוק בו ואין מענה בכלל מלבד הקורס הזה.
מדובר על נושא מושתק שלא מדברים עליו בציונות הדתית בכלל אלא אם כן מדברים על כמה זה אסור. פעם ראשונה שיש רב שבא ומדבר על הנושא הFל כך חשוב ומושתק הזה. אם ילדים בגיל ההתבגרות היו נחשפים לשיעור כזה אין ספק שהם היו גדלים בצורה אחרת לגמרי, חווים התבגרות שמחרה ומאושרת יותר. זה נושא שהוא ממש נוגע לפיקוח נפש ולכן אני כל כך שמח שזכיתי לעבור את הקורס הזה ומקווה שאוכל בעז"ה לדבר על הנושא הזה בכל מקום שאהיה, להאיר קצת יותר את העולם ולהציל נפשות בישראל"

3. קורס הדרכת חתנים דיגיטלי:
זכינו להיות הראשונים שיצרנו קורס הדרכת חתנים דיגיטלי, שאינו תלוי במועד או במקום, והחתנים יכולים לקבל את ההדרכה מתי שנוח להם.
מה שמייחד את הקורס הספציפי הזה הוא מלבד כל הלמידה על תקשורת זוגית, יחסי אישות, יחס ההלכה לחיי אישות וטהרת המשפחה, יש פרק מיוחד שמיועד לזוגות לצפות בו ביחד לאחר חתונתם, ובו הם מקבלים הדרכה משותפת לכל השאלות שהם נתקלים בהם לאחר החתונה. כיוון שאני מאמין שההדרכה האמיתית היא לאחר החתונה, לאחר שהזוג כבר מכיר את החיים ביחד, ונתקל באתגרים שהוא לא חשב עליהם קודם. זו הסיבה שכחלק מהקורס אני מזמין את הזוגות להיפגש איתי לפגישה אחרי החתונה, אז כבר הכל הרבה יותר ברור.
ברוך ה', עשרות חתנים כבר עשו את הקורס ואנו זוכים מידי יום לקבל מהם תגובות:

"אין בפי מילים להודות לך על מה שעשית בשבילי! אפשר לדבר הרבה על ההדרכה. על כמה שהיא היתה נוחה וטובה, על כמה הרגשתי שהיא תרמה לי ועל עוד הרבה דברים טובים. אבל אני רוצה לדבר דווקא על אחרי ההדרכה ואם לדייק על אחרי החתונה. כארבע חודשים לאחר החתונה (וההדרכה) יצרתי איתך קשר, אתה הבן אדם היחיד שהייתי יכול לדבר איתו. השיחה איתך היתה כל כך במקום…. "

"הקורס מקיף הרבה חומרים חשובים לקראת חיי הזוגיות והנישואין, הפתיחות שאתה מביא איתך בנושא הזוגיות והמיניות מעוררת השראה וניתן ללמוד ממנה לא מעט, בכל אוכלוסיה שהיא. לקורס הזה יש יתרון לגמרי בגלל הזמינות וכמות החומר הגדולה שלא יכולה לעבור במפגש של פנים מול פנים… "

4. הרצאות זוגות מעל גיל 40 על חידוש התשוקה:
בשנה האחרונה הרציתי בזום מספר פעמים על החזרת התשוקה המינית לחיים שלנו. החיים האינטנסיביים שלנו, הלחץ בעבודה, ההתעסקות הבלתי פוסקת בפלאפון, ברשתות החברתיות וכו', מרחיקים אותנו אחד מהשני, יש הרבה תסכולים בתחום הזוגי בכלל, ובתחום המיני בפרט. ולאנשים אין עם מי לדבר על זה, אפילו בינם לבין בני הזוג שלהם, הם לא משתפים. זה נושא שחל עליו וטו בחברה שלנו, והרבה תסכולים ואתגרים מגיעים אלי בתחום הזה הן בפגישות ייעוץ, והן בשאלות שאני מקבל בדוא"ל, בפלאפון, בפייסבוק ובכל דרך אפשרית.
אז החלטנו להעלות את נושא המיניות על השולחן, ולדבר עליו בצורה פתוחה ומכבדת. ההרשמה הרבה שהיתה להרצאות אלו (קרוב ל-2,000 איש ואישה), והתגובות הרבות שקיבלנו מוכיחות את הצורך הגדול שיש לזה בציבור.

"כיף והתרגשות היה לשבת יחד עם בעלי פעם ראשונה לשמוע כזו שיחה מרתקת. פתחת לנו הרבה מאוד נקודות חשיבה משותפות ונקודות שיחה משותפות. תודה ענקית"

"שלום הרב רפי, ברצוני להודות לך הרב על הרצאה מאוד מעניינת ומאוד חשובה, וסוף סוף יש לציבור הדתי למי לפנות ולקבל הדרכה בנושא כל כך חשוב זה. פשוט מציל פירוק המסגרת המשפחתית"

"אווו פשוט נהנתי מההרצאה הכל כך פתוחה וגם קדושה ממש. זו באמת פעם ראשונה. והופתעתי לטובה ממש! אשריך, בעיניי זה קידוש השם שלך ממש"

5. המסע לחידוש התשוקה:
גולת הכותרת של השנה, היא התוכנית שהשקענו עליה ימים ולילות במשך שבועות רבים, ועדיין משקיעים ומשפרים – "המסע לחידוש התשוקה" – 13 שבועות של השקעה בזוגיות, בתוכנית עם מסגרת מסודרת.
קיבלנו על עצמנו השנה לתת מענה לזוגות נורמטיביים שכבר חיים ביחד 10,15 שנה ויותר, כי שם זיהינו קושי בפערים שנוצרים בין הזוגות, בעקבות חוסר השקעה והזנחה של הזוגיות. לקחנו על עצמנו משימה, לעזור לזוגות להתקרב אחד לשני, להיפתח, להכיר מחדש אחד את השני ולתת להם הדרכה מינית שעד היום לא נחשפו אליה. ב"ה השתתפו בשנה זו מעל 120 איש בתוכנית, ואנו תקווה שעוד ועוד זוגות יצטרפו לתוכנית, ויתנו לזוגיות שלהם מקום של כבוד.

"ההזדמנות לשיח מעמיק, קשוב ודו-סיטרי היא מתנה נפלאה. למי יש זמן, ראש, תעוזה ורעיונות לשאלות ביומיום המוטרף שאנחנו חיים בו, וגם אם כן – בלי מסגרת חיצונית מחייבת יש נטייה טבעית להתחמק משם. מסגרת העבודה כשלעצמה, שמביאה אותנו להקצאת זמן ושיח מעמיק – עוד לפני התכנים – היא מתנה גדולה. "

"אתמול עשינו את התרגילים ששלחת (שלא היו קלים כלל. יש ביננו שחיקה משקעים מתחים וביקורת ועוד) ואחרי תקופה ארוכה מאוד מאוד של יובש מוחלט בקירבה הגענו לאינטימיות ברוכה נדירה ומשמחת"

"הרב רפי שלום,
פותחת בתודה רבה על הקורס, יותר מכל הידע, התרגילים והמידע אנחנו מרגישים שהקורס מאפשר לנו שיח מילולי ופתוח על מיניות שלא היה בעבר באופן הזה"

6. ובין לבין…
עשרות סרטונים שהעלינו לערוץ היוטיוב שלי בנושאי זוגיות, מיניות, חתונה וכו'…
בלוג עם מאמרים בנושאי זוגיות ומניות
מענה יומיומי לשאלות במיילים ובווטסאפים, בנושאי הלכה ומיניות
מפגשי ייעוץ
הרצאות למוסדות חינוך וקהילות.

אנחנו מסתכלים לאחור ומגלים שבסיעתא דשמיא הקמנו מפעל גדול, ויש לנו סיפוק גדול מאוד מכל האנשים שהצלחנו לעזור להם, ולו במעט.
ואנו עם הפנים קדימה.
יש לנו תוכניות רבות, והמטרה היא להגיע לכמה שיותר אנשים שישתתפו במיזמים שלנו, שיקחו את הכלים שאנו מגישים להם, ויחזקו את הזוגיות והאהבה שלהם – כי כולנו זקוקים לאהבה!

אז על קצה המזלג חלק מהתוכניות שלנו לתקופה הקרובה:

  • בעז"ה בהושענא רבא נפתח מחדש את בית המדרש ללימודי אהבה בעברית
  • מיד אחרי זה ייפתח בית המדרש ללימודי אהבה באנגלית, אנחנו עובדים על זה במרץ…
  • "המסע לחידוש התשוקה" – הרחבת התוכנית והוספת ליווי אישי.
  • ועוד הרצאות ופעילויות מעניינות.

אם אתם מעוניינים להשתתף באחת מהתוכניות שלנו,
להגיע לפגישת ייעוץ, או להזמין הרצאה
אם יש לכם קורסים נוספים שהייתם רוצים שנפתח
או כל רעיון אחר
כתבו לנו למייל: rafiostroffhadrachot@laliostroffgmail-com

אנו כאן במטרה ללמד כמה שיותר זוגות לחיות חיי נישואין מאושרים לאורך ימים ושנים, ולהשפיע על כך שהמספרים העצומים של הגירושין יפחתו.
אנו שמחים תמיד לקרוא את המכתבים שאתם כותבים לנו, תגובות על המאמרים או המיילים, הסרטונים או כל דבר אחר. זה מועיל לנו לבדוק את עצמנו, האם דייקנו? האם צדקנו? האם יש דברים שצריך לתקן?

נסיים בתפילה לשנה של עוד זוגות שמחים, קדושים ואוהבים, שיהיו דגם לילדיהם.

שלכם באהבה
הרב רפי וללי אוסטרוף

כתיבת תגובה