לפני כשבועיים, פגשתי זוג צעיר. נשואים כשנתיים. בעיות ביחסי אישות.

שאלתי את האישה: מה את רוצה?

היא ענתה: אני רוצה לחוות עונג מיני עם בן הזוג שלי.

התשובה שלה היתה כל כך נפלאה בעיניי.

היא אמרה את זה בפשטות, בלי לגמגם, בלי להתבייש ובלי להתנצל.

האישה הצעירה לא הבינה בכלל מה מיוחד בבקשה שלה, אבל אני הבנתי היטב.

הייתי שם בהתחלה.

בהתחלה של המהפך על השיח המיני בחברה הדתית. לפני כעשור הסתובבתי עם תחושה שמשהו מאד חסר בחברה הדתית ואולי בחברה בכלל. חינוך ושיח רציני על חיי אישות. הרי זה משהו שכל הזוגות הנשואים עושים, אבל לא מדברים על זה. מכון פועה עסק בנושא זה אבל כנספח לעיסוק העיקרי שלו: פוריות. צהר, בניין שלם ואחרים עסקו בהדרכת חתנים וכלות. אבל אף אחד לא עסק ביחסי האישות של הזוג אחרי החתונה. באותו זמן, חלק מההדרכות לחתונה כללו כמות קטנה או איכות נמוכה של ידע מיני וכל זה הותיר את הזוג במצב של "להסתדר בעצמו" אחרי החתונה.

איך אני יודע את זה. כי כך אני התחתנתי וכל הדור שלי.

אז קמתי ועשיתי דבר וביחד עם שותפה הקמנו את מרכז ההדרכה והייעוץ הראשון העוסק בלעדית בנושא של יחסי אישות עבור החברה הדתית, החרדית והמסורתית.

מאז העולם השתנה. נשים וגברים רבים עוסקים בתחום של ההדרכה לחיי אישות ומיניות בריאה כדבר מובן מאליו וכחלק מהחיים.

אך זה רק חלק מהסיפור.

בעיניי, החלק המשמעותי ביותר של הסיפור הוא בדיוק הגישה של אותה אישה צעירה. היא יודעת מה חסר לה ומרגישה שזכותה לדרוש את זה.

דבר זה הוא לא מובן מאליו כלל וכלל. לא רק בעולם הדתי. בכל העולם. גם זה עובר שינויים, אבל עדיין זה לא מובן מאליו.

במסגרת כובע אחר שלי, כראש מועצה דתית אני מנהל קורסים להדרכת חתנים וכלות. בתחילת כל קורס אנו שואלים את התלמידים החדשים, איך היתה הדרכת החתנים או הכלות שלהם. במשך השנים אני רואה הבדל עצום בין חמש-שש שנים לאחור לבין ההווה. בשנים הראשונות רוב התלמידים היו אומרים דברים קשים על ההדרכה שהם עצמם קיבלו. בשנתיים-שלוש האחרונות רוב התלמידים הצעירים יותר אומרים רק דברים טובים. המדריכים והמדריכות שלהם התייחסו בצורה חיובית למיניות, הסבירו לפרטים את מה שצריך ואיפשרו אווירה נעימה ופתוחה שהזמינה אותם לשאול שאלות.

לכן, הבעת הרצון של אותה אישה סימנה עבורי שהמהפכה די הושלמה. יש עוד הרבה הרבה מה להתקדם. זה לא הגיע לכל מקום. החברה החרדית מאד מגוונת וזה הגיע רק לחלקים ממנה. גם החברה החילונית מאד מגוונת וגם שם יש פערים גדולים בין מיניות האיש והאישה. אך במבט של ראיית תהליכים, יש לי סיפוק על מהלך גדול שהייתי שותף בו.

מאמר מורחב שלי על המהלך החינוכי של החינוך למיניות חיובית בחברה הדתית שפורסם במקור ראשון, ניתן לקרוא כאן

אם גם אתם רוצים ללמוד איך לחוות את העונג עם בן/בת הזוג, אני מזמין אתכם להרצאה שאני מעביר בזום על התשוקה המינית בזוגיות, ביום שלישי ג' בטבת (27.12).
מוזמנים להירשם פה, כדי לקבל את הקישור לזום

כתיבת תגובה