שלום הרב,

חברה שלי יוצאת עם בחור שנראה לה ממש מתאים בהרבה תחומים והיא גם נמשכת אליו, אבל היא מרגישה שהיא חייבת לבדוק גם את ההתאמה המינית.

בעצם השאלה שלי היא – האם יש כזה דבר באמת התאמה מינית? יש זוגות שלא יתאימו מבחינה מינית? או שזה משהו שיותר קשור לתקשורת והקשבה הדדית ואולי גם משתנה עם החיים?

שלום לשואלת,

האם יש דבר כזה התאמה מינית?

לפני שנענה על השאלה הזאת, עלינו להגדיר מה זה התאמה מינית.

התאמה מינית יכולה לכלול המון מרכיבים:

  • רמת אנרגיה מינית
  • תדירות
  • פתיחות מול סגירות או שמרנות
  • שוויון בתחושות גוף
  • שוויון בהיכרות עם הגוף של שני בני הזוג עם עצמם ושל בני הזוג שלהם  
  • ועוד ועוד.

לכן, כאשר רוצים לבדוק התאמה, כל אחד מהצדדים צריך להכיר היטב היטב את המיניות של עצמו, ורק אחר כך, הוא יכול לבדוק את ההתאמה לאדם אחר.

לכן, כאשר יורדים לעומק של המושג של "התאמה מינית", מבינים שזה קצת יותר מורכב מאשר שוויון בתדירות קיום היחסים, כיון שלרוב כשאומרים התאמה מינית, מתכוונים לכמות תדירות היחסים.

אך גם אם יש התאמה מינית מסויימת בין בני זוג, בפועל הוא יהיה קצר מועד.

התדירות, ביחד עם הרבה פרמטרים אחרים, תשתנה המון פעמים במהלך החיים.

היריון עושה שינוי עצום בחיי האישה. חלק מהנשים מאבדות את כל החשק המיני אחרי ההיריון וחלק לא. שינוי בעבודה של האיש לפעמים משפיע על החשק המיני או אירועי חיים אחרים.

לכן, גם אם יש דבר כזה התאמה מינית, לרוב הוא יהיה מאד זמני ואפילו לא בסיס שניתן לבנות עליו לאורך ימים ושנים.

התפתחות מינית ולימוד מיני זה אירוע של עשרות שנים. בדיוק כמו הזוגיות בכלל. אנחנו לא אותם בני אדם כשאנו בני עשרים, שלושים או חמישים.

לפעמים זוג צעיר בשנה הראשונה נמצאים ב"ירח דבש" של שנה שלימה ויש בהם מיניות נפלאה. לפעמים השנה הראשונה היא מאתגרת מאד. אך דווקא הקשיים של השנה הראשונה יכולים להוביל לחיבור ועומק מיני גדול בהמשך החיים. לפעמים יש כאבים ביחסי אישות בשנה הראשונה שנעלמים לגמרי בהמשך החיים. לכן, צריך להבין שמיניות זה דבר מורכב שמתפתח עם השנים, ולכן, התאמה מינית זה מושג שקיים, אך לא בהכרח ניתן לבנות עליו לאורך ימים ושנים.

במהלך השנים שאני פוגש זוגות רבים מאד, רק במיעוט של המקרים אני מוצא התאמה בחשק וברצון בין גברים לנשים. לפעמים האישה רוצה יותר, לפעמים הגבר. לפעמים האיש יותר סגור ולפעמים האישה יותר משוחררת בהתנהגות המינית שלה. כאמור, רק במעט הזוגות אני מוצא התאמה בכל הפרמטרים, וגם אז, זה לא יהיה לנצח. אך בכל מקרה, לא נראה לי שעל זה אפשר לבנות את הזוגיות.

בואו נזכור שהמיניות היא רק מרכיב אחד בחיי הנישואין זהו מרכיב שאי אפשר כמעט בלעדיו אך  כבוד הדדי, אמפטיה, תמיכה וחברות הם דברים שמגדירים לא פחות את הזוגיות.כל זוג, צריך במשך הזמן למצוא את הריקוד הזוגי והמיני שלו ולבנות את עצמם ביחד, ובמשך השנים הריקוד ישתנה ויותאם לצרכים המשתנים של בני הזוג.

מה שכן: אני תמיד מציע לזוג לדבר קצת (לא בהגזמה) על המיניות שלהם עוד לפני החתונה, ואם עולה בעיה, כדאי לפנות לייעוץ לפני שמתארסים.

שתי הערות אחרונות:

  • אני עונה על מה שאני נשאל, ולא על מה שלא נשאלתי. ברור ופשוט שמבחינה הלכתית אסור לקיים יחסים לפני החתונה. מי ששאלה את השאלה הנ"ל, לא שאלה מהי דעתי ההלכתית, ולכן לא השבתי על שאלה זו. לכן, על מנת שלא תהיינה ספיקות, אסור לקיים יחסים לפני החתונה. ביחד עם זה, אני יודע שגם שומרי מצוות מתלבטים בשאלה הזו של התאמה מינית, לכן כתבתי לעיל מנקודת מבט, לא רק דתית אלא כללית.
  • בנישואין שניים המצב הרבה יותר מורכב. יש אנשים או נשים שנפגעו מינית או בצורה אחרת בנישואין הראשונים שלהם והם לא מסוגלים להתחייב למערכת יחסים חדשה עקב הפגיעה הקודמת. במקרה זה, יש לעשות שאלת רב.

בברכה,
הרב רפי

להרשמה לרשימת התפוצה שלי לקבלת תכנים בנושאים של זוגיות ומיניות לחצו כאן

כתיבת תגובה