אנחנו אחרי החגים ויוצאים לקראת החורף הארוך.

זה הזמן ליישם החלטות שקיבלנו בלב בזמן תפילות ראש השנה ויום כיפור

אז החלטתי לשתף אתכם בכמה החלטות שקיבלתי לאורך השנים ששיפרו את החיים שלי.

וכמובן, יש גם עוד דברים שאני צריך להשתפר בהם…

אני משתדל לחיות לפי הדברים הבאים כי למדתי במשך השנים שבכך חיי פשוט יותר טובים. לא תמיד אני מצליח, אבל הם בהחלט בשאיפה.

  • אני לא מתעסק במה שאני לא יכול לשנות

אני נמוך. כך נולדתי וזה המצב. גם אמא שלי נמוכה וגם סבא וסבתא שלי היו נמוכים. אז כנראה ירשתי תכונה זו מהם ביחד עם עוד הרבה דברים טובים. מאז בית הספר היסודי הבנתי שאני נמוך וזה כנראה לא הולך להשתנות. אני לא נועל נעלי עקבים ולא עושה שום מאמץ חיצוני לשנות את המצב, אבל יותר מזה, הסרתי את זה מהמחשבות שלי. אני מביא את זה בתור דוגמא למשהו הרבה יותר רחב. יש דברים שאפשר ורצוי לשנות בחיים. אבל יש דברים שלא. זה יכול להיות קשור למראה גוף כמו אצלי, או מציאות חיים מסויימת או משהו בעולם. אני לא עוסק באלו הדברים שאני לא יכול לשנות ובכך הסרתי דאגה אחת ואולי רבים וגדולים מליבי.

  • אני מפנק את עצמי בדברים קטנים

קוביית שוקולד. כן אחת או מקסימום שתיים. אבל לא חפיסה שלימה. באופן כללי אני משתדל לא לאכול הרבה ולא להתפוצץ. אמנם עם כל החגים וארוחות שבת זה ממש קשה, אבל בוודאי במהלך השבוע, אני אוכל במידה. אך לא מתענה. אבל אוהב להתפנק פעם ביום במשהו מתוק. זה הופך את החיים ליותר טעימים. אדם צריך לאהוב את עצמו לפני שהוא יכול לאהוב אחרים.

  • כמה שפחות רשתות חברתיות

אני משתדל לבלות כמה שפחות במרשתת החברתית. לפני הרבה שנים הורדתי את פייסבוק מהטלפון הנייד ומהלך זה הציל מאות שעות מחיי. היום פייסבוק נחשב מיושן ועדיין אנשים חיים במרחב של הטוויטר, אינסטגרם, טיק טוק ומה לא. כל הרשתות האלו תורמות להרגשת דכאון, בדידות, חוסר הצלחה ועוד מרעין בישין (ויש בהם גם כמה דברים טובים). חוץ ממה שהם המפזרים הגדולים של שנאה בעולם. אני משתף ומשתמש ברשתות למטרות עיסקיות אך אני לא מחפש שם את החברים שלי. החיים שלי הרבה יותר טובים ללא הרשתות החברתיות.

  • תיחזוק חברויות

אני מתחזק חברויות ישנות. אין כמו חברים מהילדות, מהתיכון מהישיבה או מהצבא. אין צורך בהקדמות. אין צורך בהתנצלות. ממשיכים מאיפה שהפסקנו. חברים נותנים ערך להרבה דברים בחיים.

  • שעון מעורר ללכת לישון

לרוב האנשים יש שעון מעורר שמעיר אותם. לי יש שעון שאומר לי ללכת לישון מוקדם. פעם הייתי הולך לישון הרבה אחרי חצות. למדתי לישון יותר מוקדם. שינה טובה עוזרת לי לתפקד הרבה יותר טוב במהלך היום. אני יותר יצירתי, יותר מפוקס ועושה את העבודה שלי הרבה יותר טוב. אני גם הרבה יותר נחמד וסבלני לאנשים לעומת כשאני סובל מחוסר שינה.

  • בילוי שבועי עם אשתי

החיים בארץ עמוסים מאד, ואף על פי כן, אנחנו משתדלים לבלות ביחד פעם בשבוע. יש לנו אתגרי זוגיות כמו כולם, ואחד הדברים שמגשרים את האתגרים אלו הם בילוי משותף. זה לא חייב להיות משהו יקר. הליכה משותפת של שעה בפארק – נחשב.

  • אני לומד תורה כל יום

לומד, הכוונה אני מקדיש לזה זמן ומאמץ מחשבתי. כל יום בחיי אני לומד דף יומי. אבל אתם לא חייבים. תתחברו למשהו נעלה יותר מאשר היום יום ותתחברו אליו. אני לומד גמרא כי בעיני זה הטקסט הכי מעניין ונפלא לחייו של אדם. אבל יש שאוהבים תנ"ך, ויש מחשבה ופילוסופיה ויש ים של ספרים. אין אדם למד תורה אלא במקום שליבו חפץ. אבל כל יום להתחבר לנצח.

אני גם קורא ספר כל יום. אני שם את הטלפון בצד וקורא ספרים. אישית אני אוהב בעיקר ספרי היסטוריה. כל החכמה היא שם ולא בטלפון (אני יודע שיש גם ספרים דיגיטליים, אבל עבורי הם לעולם לא יחליפו את החוויה של קריאת ספר).

ויש גם משהו שלא טוב בחיים שלי.

ואני לא מצליח להתגבר עליו ויש עוד, אבל בכללי אני משתדל להתמקד בטוב ולכן אשתף רק באחד מהם.

נהגים שנוסעים בצד השמאלי של הכביש באיטיות מוציאים את השד שבי. הם מעצבנים אותי בחוסר ההתחשבות שלהם. סע בנתיב הימני על 40 מצידי, אבל אל תפריע לי לעקוף. אבל אני לא בסדר. מה אני מתעצבן מאדם שנוסע להנאתו. מה אני מלך הכביש? וזה גורם לי לכעוס ואני מפסיד מזה שאני כועס – אף אחד אחר.

אז אולי אולי גם על זה אצליח לעבוד בשנה הבאה.

אני לא מושלם ויש הרבה פעמים שאני לא שלם עם דברים שאני עושה. אבל אני משתדל לחיות בצורה טובה בעולם שלנו. אדם צריך להשתדל לחיות טוב עם עצמו ומתוך זה העולם יהיה מתוקן.

אלו הדברים האישיים שלי. כל אחד יבחר את שלו ומוזמנים להעתיק מה שמתאים וטוב לכם!

בהצלחה!
הרב רפי

לצפייה בתכנים נוספים לחצו כאן והיכנסו לאתר שלי

כתיבת תגובה