התלבטתי רבות אם לכתוב. ולא פחות מזה – מה לכתוב.

האש והכעס והתסכול מבעבע מתוכי כמו מכולם וקשה למצוא את המילים הנכונות.

ואז נזכרתי בהשתתפות שלי כלוחם בלבנון במלחמת לבנון השנייה.

ביציאה הראשונה שלנו מהשטח, חבר שלי לפלוגה הציע לחברה שלו נישואין אחרי שלוש שנים ביחד, ואחר התקשר לאשתו ואמר לה שהוא רוצה שהם יעשו עוד ילד.

יש משהו במצבי קיצון של חיים שעוזרים לנו להתמקד בְּמָה באמת חשוב. בעולם הטיפולי ישנה שיטה שנקראת התמקדות – Focusing. אני משאיל את זה לנושא אחר קרוב: להתמקד בדברים החשובים. כשאנו שומעים את המשפחות שאיבדו את בני משפחתם ועוד יותר את אלו שבני משפחתם נמצאים בעזה – אנו שומעים מהם על הדברים החשובים בחיים: על האבא והאמא, הילדים והאחים והאחיות.

בחיים הרגילים שלנו, יש כל כך הרבה דאגות על שטויות. אנחנו עלולים להתרגז כל-כך על האנשים הכי יקרים לנו. על דברים קטנים. ואז בעת אסון בסדר גודל שכזה, אנו פתאום מבינים שצריך לשים בפרופורציה את הכל, ובעיקר את המשפחה שלנו.

בין שאר תפקידיי, אני ראש החברה קדישא של גוש עציון. השבוע היה שבוע נורא. ימים נוראיים של ממש. וחוץ מההרוגים "שלנו", אנשי חברה קדישא של גוש עציון יצאו להכין לקבורה את הנרצחים של הדרום. מה שראינו שם, עדיף לא לספר. עוד לא. אני מדריך בפולין, כמה פעמים בשנה בפולין ומחנך לזיכרון השואה. לכן כל שנה אני מקריא כמה פעמים לפני האנשים שאני לוקח לפולין עדויות הדומות למה שקרה השבוע. שואה קטנה. אך לא תיארתי לעצמי שהדברים יחזרו בחיי. כמה פעמים ששיננתי לעצמי שהשואה קרתה על ידי בני אדם שעשו דבר כזה לבני אדם אחרים (ולא חיות, כי הם גרועים פי מיליון מכל חיה), לא חשבתי שזה יהיה שוב בחיי. ועוד לעם היהודי בארצו.

במקום, המכונה על ידי מדריכי פולין כ"יער הילדים", אני תמיד מדבר עם החניכים שלי על החשיבות של המשפחות שלהם. והנה זה שוב קם ועלה מול עינינו.

אז אם אתם בבית, קומו עכשיו ותנו חיבוק אחד ארוך וחם לילד או לילדה שלכם. לאבא או לאמא. לאיש או לאישה שלכם. ואם אתה או את קוראים את זה בבית ובני הזוג שלכם מגוייסים, תתקשרו להגיד להם כמה אתם אוהבים אותם וזהו, נתקו. [אם זה ידאיג אותם, אז תישארו איתם על הקו]. כאשר אתם הולכים ברחוב, תנו חיבוקים בחינם לכל מי שאתם יכולים.

אהבו ללא תנאי!

חבקו כאילו אין מחר!

זיכרו מה חשוב באמת ואין יותר חשוב מאשר המשפחה!

בשורות טובות ישועות ונחמות
הרב רפי
https://rafiostroff.com

כתיבת תגובה