מכתב אישי:

אני מקווה שאני לא מביך את עצמי יותר מדי, אבל כיון שהדברים הבאים יכולים להביא מזור לגברים רבים, וגם לתת הצצה לנשים רבות על ייסורי המצפון של הגברים בחיים שלהם, החלטתי לשתף אתכם בדברים.

בגיל הנעורים, נאבקתי אם הנושא של "שמירת הברית" כמו כל בני גילי. אלא שנושא זה לא נידון באף פורום, גם לא בין חבריי אני מניח, כמו כל בני גילי. בוודאי ובוודאי שהר"מ שלנו בישיבה התיכונית ולא בישיבות הגבוהות, לא התייחסו לנושא.

כיון שהייתי בין ה"דוסים" של המחזור, המאבק הנפשי הפנימי היה גדול לעין ערוך. כל כשלון ונפילה צרב בתוכי הרגשות נוראיות מבחינה רוחנית. ייסורי מצפון, הרגשות אשמה ועוד ועוד. במשך הזמן, למדתי להפריד בין הבניין הרוחני הרגיל שלי, לבין הנפילות שהיו מנת חלקי מפעם לפעם. קשה, מדחיקים וממשיכים הלאה. כמובן, לא מדברים על זה עם אף אחד, וזה נשאר בד' אמותי הפרטיות בלבד. לא ידעתי האם רק אני מתמודד עם הבעיה הזאת, ורק אני הפושע, או האם הצדיקים האחרים שאני מכיר ונמנה עמהם, גם להם אותם התמודדויות?

אף אחד לא הסביר לי שיש הבדל בין ראיית קרי לילה לבין אוננות. לא ידעתי, שקרי לילה זה תופעה נפוצה וטבעית, שקורה לכולם.

קראתי כל מה שהיה ידוע לי אז על הנושא. בשו"ע, כמה מקורות בגמרא, ועוד. אני זוכר את מה שכתוב במחזור רבא בחגים בפירוש של "מפני חטאינו" על הטיפות של זרע שהתפזרו לעולם התוהו. כמה הכיתי על ליבי כשהגעתי לתפילה זו. כל שנה בהגיע יום כיפור הייתי נתקף פחד ממש שמא אראה קרי ביום כיפור. כל כך פחדתי, עד שהייתי עושה כל תחבולה על מנת שזה לא יקרה לי. הרי למדנו שמי שרואה קרי ביום כיפור אינו מוציא את שנתו. בנוסף לכך, ראיתי בכך אות משמים על גודל שפלות ערכי בעיני ה'. כל היהודים עומדים טהורים אחרי שטבלו במקווה, ורק אני הפושע טמא לפני ה'. הוא אינו רוצה אותי ואת תפילתי.

בשלב מסוים למדתי את הגמרא בסוף יומא (דף פח א) על מי שרואה קרי ביום כיפור. הייתי בהלם גמור. הרי יש שם, בין השאר, את דעתו של רב נחמן שאדם הרואה קרי ביום כיפור עוונותיו מחולין לו, ויבורך באריכות ימים ובבנים. לא יכולתי להבין, איך עד אותו רגע למדתי רק דברים הפוכים. איך במאות מאמרים וספרים רק מנסים לומר ששום טובה לא תצא מזה. והנה באה הגמרא, שאמנם אינה מעודדת את התופעה, אך מרגיעה לגמרי. ואז חשבתי שוב על הרש"י המפורסם לגבי ראשית כוחו של יעקב אבינו (בראשית מט ג). רש"י מספר לנו שראובן היה טיפת הזרע הראשונה שיצא ליעקב אבינו. זאת אומרת שלכל גדולי ישראל האחרים המצב אחר, שכולם ראו קרי בשלב זה או אחר, חוץ מיעקב אבינו. ואז הבנתי שלא רק אני ראיתי קרי, לרצוני ושלא לרצוני. אלא זה קרה לכולם, גם לגדולי הצדיקים. גם הם התמודדו עם נושא זה. רק שבביוגרפיות שכותבים עליהם, שוכחים לכתוב שגם להם היו התמודדויות ויצר.

ב"ה מאז התחתנתי והתבגרתי. (כשהתחתנתי, פחדתי שילדיי ייענשו בגלל חטאי עברי).

העולם שלנו השתנה. בעקבות החשיפה לאינטרנט, כבר מותר לכתוב בפורומים שונים על כך שיש "נפילות". כבר פורסמו ספרים בנושא. אך עדיין כולם, יותר מכל דבר אחר, מעמידים את הבן במצב של חוטא ונופל.

האם לא הגיע הזמן שיצא כל קורא של נחמה (כלשונו של הרב קוק במאמר "נחמת ישראל", מאמרי הראי"ה עמ' 279: "נחמת ישראל היא עכשיו חובתנו היותר גדולה וקדושה").

האם לא ראוי לכתוב אל בני הנוער המצוין שלנו עם אמירה של נחמה בנוסח הבא:

בנים יקרים וצדיקים!

קרי לילה היא תופעה טבעית שקורה ויקרה לכולכם, בתדירות זו או אחרת, למשך שנים רבות. הגוף מייצר תאי זרע שצריכים לצאת בשלב מסוים. אין זה מדד לצדקות שלכם!! לא בזה אתם נמדדים. אמנם לא נעים ואף אחד לא צריך לדעת שזה קרה לכם, אבל תדעו, זה קורה לכולם, כן, גם לצדיקים ביותר. אין בזה שום איסור, ולא עשיתם שום חטא בזה שיצא לכם קרי בלילה שלא לרצונכם!! תקומו, תשטפו את המקום ותחזרו לישון. אין אתם צריכים לעשות את החשבון של דברים שאיננו מבינים בהם, כגון: כמה טיפות זרע ישנם לבטלה בעולם והאם אתם מונעים את הגאולה.

בנוסף לכך, גם אוננות היא תופעה נפוצה. אמנם הוצאת זרע לבטלה אסורה, אך אתם לא תהיו הראשונים ולא האחרונים. מחובתך, לא להביא את עצמך לידי ניסיון ובזיון, ועל כן אתה צריך להימנע מכל מצב שיביא אותך לידי הוז"ל, ובעיקר לא להיחשף לתכנים אסורים באינטרנט ובטלפונים.

צריך להימנע מכך עד כמה שאפשר, אך גם אם זה קרה לכם, לא להתייאש. אין זה אומר שאתם צריכים לזרוק את כל התורה והצדקות שלכם מהחלון. צריך לבקש סליחה וכפרה בתפילה הבאה, ולהמשיך הלאה בלימוד תורה, בבקשת דבר ה' ובתפילה כנה.

ידוע לי הסיבה שלא מצאתי דברים כתובים בשם הרבנים בנוסח זה. יש חשש שזה יגביר את התופעה.

ייתכן.

אך איני יכול לסבול את המחיר הנפשי הנגרם לנערים רבים בגלל ההתייחסות הנוכחית. מי יודע כמה בחורים עזבו את הדת בגלל הייאוש שלהם מלהתמודד עם נושא כאוב זה. כמה מהם היו חסרים כמה מילים של נחמה והבנה מהרבנים שלהם, אך במקום זה, קיבלו נזיפה.

המצב שאנו משימים את נערינו בתקופה היא כמעט קשה מנשוא. העולם חשוף יותר ויותר. נערים רבים מוצאים את עצמם במלחמת – 10 שנים (לפחות) – עד החתונה. מהשלב של ההתבגרות המינית סביבות גיל 11-14 ועד שמתחתנים, אין לנער שומר המצוות שום ביטוי כשר של המיניות שלו. לא מראה, ולא דיבור, ולא ביטוי, ובוודאי שכל מעשה הוא אסור. מעשה שכל כך ברור ביהדות שצריך לממש אותו ביום למחרת החתונה, מתעלמים ממנו במשך 20 שנה. כאילו הוא לא קיים או לא צריך לבוא לידי ביטוי. ועד אז, הם צריכים לחיות עם רגשי אשמה חוזרים וחוזרים.

ההלכה אוסרת הוצאת זרע לבטלה. אוכל לכתוב טעמים וסברות, אבל רובם לא יחזיקו בשום ויכוח רציני של שכל ישר. תאמינו לי, יש לי בזה ניסיון. אסור, כי אסור ואנו נאמנים להלכה.

אז מה כן?

התביעה המרכזית שלי היום לבני נוער הוא להתרחק תכלית הריחוק ממראות אסורים באינטרנט. גם אם אתה נופל בהוז"ל (ואין לזה היתר) שזה לא יהיה מול תמונות או סרטים של נשים. אני יכול להרחיב ולהסביר למה. אבל הארכתי כבר יותר מדי. זו התביעה החזקה שלי מבני הנוער, וזו תביעה מספיק חזקה בימינו.

לכן, אם אתם הורים וקוראים את המכתב הזה, ואין לכם את השפה לומר דברים דומים לנער המתבגר שלכם. אני ממליץ פשוט תדפיסו אותו או תקריאו אותו לבן שלכם, מבלי להוסיף דבר.

את פתח לו…ובע"ה הוא כבר ימשיך לדבר איתכם מעצמו.

אני משתף עתה את הסיפור הזה כיון במשך השנים למדתי לעומק שיש דרכים אחרות להתנהל בעולם הזה, אך אותם לא לימדו אותנו.

על הדרכים האלו אני עתיד לדבר איתכם בהרצאה מיוחדת שתהיה ביום רביעי הקרוב ח' בטבת, 20.12, ביחד עם נעמה הנגבי העוסקת ביוגה, טנטרה מסורתית וניהול אנרגיות – בין השאר מיניות.
ההרצאה מיועדת למי שרוצה לדעת לנהל את האנרגיה המינית שלו, מבלי לסבול – אלא כאורח חיים
אתם מוזמנים להירשם להרצאה בלחיצה פה (לגברים בכל הגילאים ולנשים שרוצות ללמוד מנעמה גם לעצמן וגם עבור הגברים בחיים שלהם).

הרב רפי
מחנך לזוגיות ומיניות חיובית 
https://rafiostroff.com/

כתיבת תגובה