שאל את הרב:

שלום הרב, שמי …, נשואה לבעלי שיחיה מזה כ – 15 שנים, יש לנו ב"ה 3 ילדים, ואנחנו שומרי מצוות.

לאורך כל שנות הזוגיות שלנו הבחנתי בכך שבעלי לא מרבה לקיים איתי יחסי אישות. זה יכול לקרות פעם בשבוע אם בכלל, ובזמנים שהייתי בהריון כמעט התנזרות מוחלטת.

מפריע לי מאוד שהיחסים מתרחשים כשזה מתאים לו בלבד ואם אני מנסה ליזום הוא חוסם אותי ונותן אינסוף תירוצים. אפילו מגע של חיבה, כגון נשיקה או חיבוק כמעט ואין בינינו.

זה היה כך מאז ומתמיד וכל הזמן התחמק מלדבר על כך…עכשיו 5 חודשים אחרי הלידה של בננו האחרון, החלטתי שאני לא יכולה יותר לשאת את זה כי זה פוגע ברבדים עמוקים מאוד אצלי ומצער אותי מאוד.

אני זקוקה לקשר הנפשי והגופני בינינו.

אשמח לדעת האם יש מה לעשות בנושא כי זה משפיע עליי וכל הזמן מתרוצצות במוחי משחבות על גירושין. אני מרגישה דחוייה ולא רצוייה.

אשמח לעזרה

…,

שלום!

אני מאד מצטער לשמוע על המצב שאת נתונה זו מזה שנים.

היחס של בעלך לחיי אישות איתך יכולים לנבוע מסיבות שונות:

  1. באופן טבעי יש פערים בין גברים ונשים בחשק המיני. ברוב הפעמים המצב הוא הפוך ממצבכם; לגבר יש חשק מיני מוגבר יותר מהאישה. במקרה שלכם, לך יש רצון לתדירות יותר ממנו. זה יכול להיות מצב טבעי ונורמלי לגמרי.
  2. יש גברים שיש להם ספירת הורמון של טוסטסטורון נמוכה ולכן יש להם חשק מיני נמוך.
  3. ייתכן שבעלך נמשך לגברים.
  4. ייתכן שהוא מוצא סיפוק מיני בדרכים אחרות.
  5. ייתכן שהחשק המיני שלו מושפע מכלל מערכת היחסים ביניכם. כלומר, אם אין ביניכם יחסים טובים מחוץ למיטה, זה משפיע על היחסים בתוכה.

כפי שאת רואה, ייתכנו סיבות שונות לפער בחשק מיני בין גברים לנשים ויש עוד סיבות רבות שלא מניתי כאן.

מבחינה הלכתית, האיש שלך התחייב כלפייך בכתובה לקיים איתך יחסי אישות תדיריים הנקראים מצוות עונה. הוא משועבד אלייך לעניין זה, כלומר, הוא חייב לקיים איתך יחסים לפי רצונך ולפי הכח האישי שלו.

ביחד עם זה, אף אחד מאיתנו לא רוצה לקיים יחסים כי חייבים ומתוך כפייה הדדית אלא מתוך רצון ותשוקה.

ולכן, הדרך היחידה לפתור את העניין זה בהליכה משותפת למטפל זוגי ומיני שיברר את מצב היחסים ביניכם וינסה להעלות אותם על דרך המלך.

אני יכול להבטיח לך מניסיוני שזוגות רבים שעמדו לפני משברים קשים מאד בזוגיות וחשבו שהם צריכים להתגרש, הצליחו לשקם את היחסים עד כדי יחסים מעולים.

מצד שני, אם הוא לא מוכן ללכת לטיפול והמצב ממשיך, ייתכן שאין ברירה אלא פירוד.

מבחינה הלכתית, חובה על הבעל ללכת לטיפול כדי שיוכל לקיים מצוות עונה כדין כפי שהוא התחייב כלפייך כשהתחתנתם.

הערה לגבי התדירות: לזוגות רבים, תדירות של פעם-פעמיים בשבוע נחשבת לתדירות מעולה, במיוחד בחיים הלחוצים של ימינו. אך אני מבין ממכתבך, שהתדירות היא הבעיה הקטנה. הבעיה האמיתית היא שבעלך לא יוזם ולא מראה התלהבות לקיים איתך יחסים.

אם כך, כאמור הפתרון היחיד הוא באמצעות טיפול מקצועי.

מיוחד לנשים בלבד!
ביום ראשון, ב' אדר א', 11.2 בשעה 20:30 אני עולה לוובינר לנשים בהזמנה של  דר' ציפי ריין בנושא: "עונג ושיא בקשר הזוגי".
אני אעביר שם את החלק ההלכתי וציפי את החלק המעשי.
ד”ר ציפי ריין היא אם לשבעה ילדים, מייסדת של מכון ריין, ד”ר לפסיכולוגיה, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וקרימינולוגיה ותואר שני ושלישי בפסיכולוגיה שיקומית. היא מטפלת זוגית ומשפחתית ומטפלת מינית מוסמכת, ומרצה במכללת ישראל בתואר שני בייעוץ.
יהיה מרתק ומלמד. מוזמנות להירשם כאן: https://zipirhein.ravpage.co.il/oneg

באהבה
הרב רפי

כתיבת תגובה