שימו לב להודעה מיוחדת בסוף המאמר

איך להעמיק את הקשר ביניכם במערכת היחסים האינטימית שלכם?

ביום יום של מערכות היחסים שלנו, אנחנו לוקחים הרבה דברים כמובנים מאליהם. היום-יום שלנו עמוס מאד ואנו לא תמיד עוצרים כדי לעשות בדיקת מלאי של מערכת היחסים שלנו עם השותף החשוב שלנו לחיים.

אני ממליץ לשאול כמה מהשאלות הבאות על בסיס שבועי בדייט השבועי להעמקת הקשר הזוגי. אבל בהחלט יש פה מרחב, ויש זוגות שבהחלט יספיקו להם פעם בשבועיים או אפילו פעם בחודש. העיקר הוא לעשות מזה ריטואל קבוע ששניכם מצפים לו.

לא שואלים את כל השאלות בדייט אחד! אלא כל פעם שתיים או שלוש שאלות בלבד ומעמיקים בהם. אורך המפגש לא צריך להיות יותר מחצי שעה. תחשבו: אתם מקדישים רק! חצי שעה בשבוע כדי לדבר על הדבר החשוב ביותר בעולם!

כדי שתרגיל זה יהיה יעיל, נקו את כל הסחות הדעת מהסביבה שלכם. כבו את הטלפונים, סיגרו את המחשבים הניידים וכבו את הטלוויזיה. ודאו שהילדים ישנים. אפשרות אחרת היא לצאת לבית קפה למקום שיאפשר לכם שיחה אישית. הסירו את כל מסיחי הדעת שעלולים להיכנס למרחב שאתם רוצים ליצור.

אתם לא תאמינו כמה פגישה של שלושים דקות, נטולת הסחות דעת, יכולה לעשות למערכת היחסים שלכם.

לא מאמינים לי? נסו את זה פעם אחת, ותראו מה יוצא מזה. אם לא אהבתם -אל תעשו את זה שוב. אבל התרגיל הזה יכול להיות הדבר המדויק שאתם צריכים כדי להעביר את מערכת היחסים שלכם ממערכת יחסים של הישרדות לשגשוג.

הנה עשר שאלות שכדאי לשאול כדי להעמיק את מערכת היחסים האינטימית שלכם.

  1. האם יש משהו שאני יכול לעשות עבורך ברגע זה כדי לעזור לך להרגיש יותר בנוחות או אהוב?

תארו לכם שאתם נשאלים את השאלה הזאת? מה הייתם עונים? אז קדימה, זה הזמן לשאול את בן הזוג שלך. הרי זה בדיוק מה שאנחנו רוצים ממערכת יחסים. להיות אהובים ולהרגיש בהם בנוח.

  • איך אוכל לתמוך בך טוב יותר בחייך?

לפעמים השאלה הזו תעורר משהו עבור בן הזוג שלך, ולפעמים לא – וזה בסדר.

אולי התשובה תהיה משהו פשוט, כמו: הייתי רוצה שתכין אתה את הסנדויצ'ים לילדים בבוקר. לפעמים זה יעורר משהו הרבה יותר גדול: אני עכשיו מגישה פרוייקט גדול בעבודה ואני צריכה שתגבה אותי. או שלא אהיה פנויה עבורך כל כך בזמן הקרוב. או האם תהיי מסוגלת לומר לי כל יום שאת אוהבת אותי. זה דבר ממש ממש גדול!

לא משנה מה הם מבקשים ממך בעת הזו, אינך מחויב חוזית לציית. אבל פשוט על ידי שאלת השאלה והאפשרות שלהם להשמיע את מחשבותיהם הכנות, אתה עוסק בריקוד של אינטימיות מכוונת.

  • האם יש משהו שעשיתי בשבוע האחרון שאולי פגע בך שלא ביודעין?

ברור, שאתה חושב שזה משהו חסר משמעות. אתה מתהלך שמח וצוהל בעולם, ואין לך מושג. אך התשובה של בת הזוג שלך לשאלה זו עשויה להפתיע אותך.

קבלו אותה באהבה, בסבלנות, ותנו להם לספר את כל הצד שלהם בסיפור מבלי להפריע. באמת להקשיב להם. הכירו בכך, שגם אם לא התכוונתם לפגוע בהם ולו במעט, נדרשים פְּגִיעוּת ואומץ אמיתיים עבור בן הזוג כדי להשמיע תסכול/טינה/אי נוחות עם משהו שהתרחש בין שניכם.

הודו להם בכנות על ששיתפו אתכם במחשבותיהם (זה לא דבר קל לעשות עבור רוב האנשים), והתנצלו על האירוע. כן, לומר סליחה. אני יודע שזה קשה…אבל אחרי שעושים את זה, זה לא באמת קשה. ואימרו סליחה בכנות. לא כדי לצאת ידי חובה. אפשר גם לשאול אותם מה אתם יכולים לעשות או לומר כדי לעזור להם להרגיש טוב יותר אחרי האירוע.

  • כשאת/ה חוזר/ת מהעבודה, מה אני יכול/ה לעשות או להגיד שיגרום לך להרגיש הכי אהוב?

תלוי איזה סוג של עבודה יש לאהוב/ה שלך ואיך הוא כאדם פרטי, הוא עשוי לרצות משהו שונה לחלוטין ממה שאתה מצפה בתור השיטה המועדפת עליהם לקבל את פניהם.

ייתכן שהם ירצו לקיים כמה שפחות תקשורת בדקות הראשונות כשהם מתמקמים בסביבה החדשה שלהם. או אולי צלילה ישר לתוך חיבה פיזית היא יותר הדרך שלהם להתייחס.

לא משנה מה הם צריכים, כל מה שצריך היא שאלה אחת פשוטה כדי שתוכל להבין טוב יותר את בן הזוג שלך ולהעמיק בזוגיות שלך.

  • האם יש איזשהו סוג של מגע פיזי שאני יכול להשתמש בו יותר שיעזור לך להרגיש נאהב?

שאלה זו מתייחסת למגע לא מיני (מגע מיני יעלה בקרוב).

האם יש סוג של אינטימיות פיזית שהם מרגישים בחסרונה? האם הם רוצים להחזיק ידיים יותר? האם הם אוהבים את זה כשאתה משחק עם השיער שלהם? האם הם מעריצים כשאתה בא מאחוריהם ועוטף את זרועותיך סביבם?

האם הם דווקא כאלו שפחות אוהבים מגע, וממילא, רוצים שתקבלו אותם בחיוך, אבל לא בחיבוק?

שאלו, הבהירו מה יגרום להם להרגיש אהובים יותר, ואז שלבו סוג כזה של מגע בלוח הזמנים היומי שלכם כמיטב יכולתכם.

  • האם אתה חושב שתצטרך יותר קרבה או יותר זמן לבד במהלך הימים הקרובים?

הצרכים האישיים שלנו לעצמאות ואינטימיות משתנים מאוד מיום ליום.

אולי בן הזוג שלך עבר שבוע טעון רגשית והם צריכים מנה גדולה במיוחד של מילות אישור, אינטימיות פיזית ומחמאות. או שאולי הם מטילים את מלוא הקיטור קדימה בקריירה שלהם והם צריכים קצת יותר מקום כשהם תופסים את ההגה של חייהם לזמן מה.

צורך גדול יותר בעצמאות ובזמן לבד לא אומר שהם אוהבים אותך פחות, וגם צורך גדול יותר באינטימיות לא אומר שהם נזקקים. לאנשים פשוט יש צרכים רגשיים המשתנים בהתאם למגוון עצום של אלמנטים בחייהם המשתנים ללא הרף. וככל שאתה יכול להכיל את בן / בת הזוג שלך, בעודך מודע לצרכים הנפשיים והרגשיים שלך, כן ייטב.

  • איך אתה מרגיש לגבי יחסי האישות שלנו בזמן האחרון?

אחד ההבדלים העיקריים בין מערכת יחסים עם בן הזוג לכל מערכת יחסים אחרת בחייך הוא שאתה (בתקווה) מקיים יחסי מין עם בן הזוג שלך. ובכל זאת, יחד עם כסף, מה מדורג כנושא הנפוץ ביותר שזוגות מציינים כדבר הכי מלחיץ שהם לא דנים בו שמפרק אותם? ניחשתם נכון… סקס.

שאל את בן הזוג שלך לגבי רמת שביעות הרצון שלו מיחסי המין האחרונים שלך. שאל אותם אם יש משהו שהם היו רוצים יותר ממנו, פחות, או אפילו מעשים מיניים שונים ממה שעשיתם.

שימו לב: לזוגות רבים הרבה יותר קשה לדבר בנוכחות על יחסי המין שלהם, מאשר לקיים אותם. לפעמים זה יעזור לכתוב את הדברים ולתת לו או לה לקרוא ולא לומר את הדברים מפורשות. במיוחד בנושא רגיש כמו יחסי אישות. לכן, אם זה קשה מדי לדבר, במקרה זה, אפשר לכתוב ולהתפלל שבעתיד תוכלו להביע בפה את הרצונות המיניים שלכם.

  • מה הם גורמי הלחץ העיקריים כרגע בחייך, והאם יש דרך להפיג את הלחץ הזה עבורך, ולו רק בכמות קטנה?

שאלה פתוחה זו, גורמת לאנשים לחפור עמוק ולהראות את הבטן הרכה שלהם.

שאלה זו היא הדרך הקלה ביותר להכניס צוהר למוח של בן הזוג שלך על ידי שאלה ישירה עם מה הם נאבקים כעת.

כמו בכל אחת מהשאלות המוזכרות במאמר זה, אל תהסס להתאים את הניסוח לעצמך. שנה את הניסוח או המילים לאופן שבו את/ה מדבר/ת באופן טבעי. כל דבר שעובר את הסאבטקסט של "איך אני יכול להקל על העומס שלך?" היא דרך בטוחה להגביר את תחושות העומק והחיבור בזוגיות שלכם.

  • מתי קשה לך לדבר וכיצד אוכל לתמוך בך בצורה הטובה ביותר ברגעים אלו?

זו אחת השאלות שאתה יכול לשאול כל כמה חודשים בערך.

לכל אחד יש טריגרים רגשיים שונים שגורמים לו להרגיש פגיע במגוון מצבים שונים.

אולי בן הזוג שלך מרגיש מותקף בקלות כשאתה עושה משהו שהם מפרשים כמבקר אותם בפומבי. אולי בן הזוג שלך נוטה להיסגר כשאתה מתווכח על נושאים טעונים רגשית מסוימים כמו מין, כספים או החמות. או אולי משהו יכול לקרות בחדר השינה שגורם להם להרגיש לא מספיקים או נבוכים.

תהיה הסיבה אשר תהיה, תמיד יש דרך לעקוף את זה שיכולה לגרום לבן הזוג שלך להרגיש הרבה יותר אהוב.

הדרך היעילה ביותר לשחרר את ה"באגים" במערכת היחסים שלך!

אני לא מציע שתהיו אובססיביים בשיתוף פעולה עם פתרון כל הצרות של בן הזוג שלכם מסביב לשעון. וגם לא צריך "לחפור" עד לסין על כל נושא. חלק מהשאלות הללו ידברו אליכם יותר מאחרות וזה בסדר גמור. התרגיל הזה נועד רק להתחיל את השיחה שרק מעט מאוד זוגות מנהלים זה עם זה.

הרבה דברים נוטים להסתתר מתחת לשטיח במערכות יחסים זוגיים. השאלות המתוארות לעיל הן פשוט כלי שאתם יכול להשתמש בו כדי להרים את השטיח, לטאטא את הרפש המצטבר, ולהמשיך בחיים המדהימים שלכם כזוג מחובר באושר.

אהבתם את השאלות ואת התרגיל הזה? אנא שתפו אותו עם חבריכם, במדיה החברתית או בכל אמצעי אחר כדי שיהיו עוד זוגות אוהבים בעולם!

הודעה על הרשמה מוקדמת ומוזלת:
בקרוב אודיע את כל הפרטים על מיני קורס לגברים: לדעת לאהוב – לדעת אישה
מיני קורס (תרתי משמע) זה סידרה של 3 הרצאות על מיניות האישה עבור גברים שאוהבים נשים ורוצים לדעת איך לעשות את זה הכי טוב.
מחיר מוזל להרשמה מוקדמת לכל 3 ההרצאות: 66*3
ניתן להירשם בלחיצה פה

באהבה רבה!

הרב רפי

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. יונת

    תודה רבה מעמיק ופותח אפשרויות נפלאות כתמיד. שכוייח

כתיבת תגובה