פנתה אלי אישה ושאלה אותי:

יש לי בן זוג מקסים ומהמם, עם כל התכונות שביקשתי לעצמי בגבר.

הוא דתל"ש (בתכלס גם אני) ומתקשה מאוד במיטה. הוא מלא בחרדה, התחלנו בזה שלא היה עומד לו ועברנו לשפיכה מהירה…

אני לא מסופקת.

אני עברתי תהליך ענק עם עצמי, והיום המשימה שלי היא מיניות אינטימית שיש בה רגש, תהליכית, ולא מיניות עוצמתית ומפוצצת שמרגישה קרוב אך מתנהלת מרחוק.

החום והאהבה שיש לי איתו, אין לי עם אחרים, אבל אני חסומה בגלל חוסר הביטחון והחרדה שלו, לא מצליחה לעזור לו.

כרגע אנחנו פרודים אבל עדיין מרגישים ביחד, הוא לא רואה את עצמו מתקדם בנושא, אני לא יודעת אם להישאר ולהתעקש על התהליך או לוותר… ולהבין שזה פשוט לא הזמן שלנו. אני ממש נקרעת. אשמח לעצות.

מ,

שלום!

קראתי בעיון את מכתבך ואופי הכתיבה שלך באמת מעיד על תהליך מעולה שעברת עם עצמך לגבי המיניות שלך.

את מתארת שבן הזוג שלך נמצא הרחק מאחור.

במקרה כזה של חוסר התאמה וחוסר סיפוק יש שתי אפשרויות: לפרק או להמשיך ולהתמודד.

לגבי פירוק: תמיד זו אופציה אבל כפי שאת מבינה לבד זו אופציה שצריך להגיע אליו רק כאשר כלו כל הקיצין (ומצד שני לא מאוחר מדי). את כותבת שהוא בן זוג מקסים (לא כתבת שאת אוהבת אותו?!).

לכל אדם חסרונות וייתכן שאם יהיה לך בן זוג אחר הוא יהיה מעולה במיטה אבל בחיים הזוגיים יהיה פחות טוב. מה עדיף? אין שלימות בעולם הזה ולכן צריך לקחת בחשבון שלכל אדם יש חסרונות (גם לי ולך) ובעיניי, זה השיקול המרכזי שצריך לשקול כאשר מחליטים על פירוק.

מצד שני, אי אפשר לחיות בזוגיות כאשר המיניות היא לא מסופקת ברמה שעולה ממכתבך.

את באמת לא יכולה לעזור לו. הוא זה שצריך להחליט לעזור לעצמו במובן שהוא רוצה מיניות טובה בשביל עצמו, לא בשבילך. זו הדרך היחידה להגיע למקום טוב מבחינה מינית בין שניכם.

לכן לעניות דעתי, הדרך קדימה עבור שניכם ביחד יכולה להיות בתנאי שהוא מוכן לחקור את המצב המיני שלו ברמה האישית ואחר כך איתך. אני לא יודע אם הבעיה שלו היא חוסר בטחון או משהו אחר, אבל את זה יוכל לקבוע רק מנחה למיניות או מטפל מיני.

ההצעה שלי היא כלהלן: לנהל שיחת עומק על מה שמפריע לך ומה את מצפה ממנו כדי שתוכלו להתקדם ביחד. אם הוא לא מוכן לקחת אחריות על המיניות שלו (קודם כל בנפרד ממך, ואחר כך איתך), אז באמת ייתכן שאין ברירה אלא להבין שזוגיות זו לא טובה בשבילך.

אבל…קשה מאד לנהל שיחה כזו בין שניכם בלבד, אם בכלל. יועץ, אדם שלישי, שהוא בעל מקצוע בתחום המיניות יכול לסייע לכם מאד לקיים את השיחה הזאת ולהצליח בו בצורה שלא תביא לידי פיצוץ.

אני ממליץ במקרה הזה על איש ולא אישה, אבל אם הוא מעדיף אישה, אין מניעה.

בברכה ובהצלחה עם ההחלטות,

באהבה,

הרב רפי אוסטרוף

מחנך לזוגיות ומיניות חיובית 
https://rafiostroff.com/

כתיבת תגובה