אני מזמין אתכם להצטרף אלי לבית המדרש ללימודי אהבה
לסידרת השיעורים החדשה שמתחילה בזום ביום שני י"ח בכסלו 22.11 בשעה 21:00
בסידרה זו נלמד:
*מקורות תורניים על הוצאת זרע לבטלה ואוננות של בנים וגברים
* מה יש להלכה להגיד על מיניות האישה, עונג מיני ואוננות של בנות ונשים
* מה מותר ומה אסור, מה מהדרין ומה בדיעבד – הלכות אישות למעשה
* על יצר והתמודדות על פי המדרש
השיעורים מוקלטים ומי שלא יכול להגיע יכול להשלים בזמנו החופשי
לפרטים והרשמה לחצו על הקישור:
https://hatangaide1.ravpage.co.il/beitmidrash9?ref=Bl

ואני חשבתי שקרה כאן משהו ב-10 שנים האחרונות.

לפני חמש שנים, פורסם המאמר הזה שכתבתי במוסף מקור לסיכום 5 שנות המהפכה בשיח המיני במגזר הדתי.

אנחנו כבר עוד 5 שנים אחרי וחשבתי שכבר לא אקרא כותרות כאלו:

"יצאנו לבדוק את מצבו של החינוך המיני בארץ – וחזרנו מזועזעים, ההורים פוחדים לגעת בנושא, המורים נבוכים וחוששים, למנהלי בתי הספר אין משאבים ושעות, לעמותות אין תקציבים, משרד החינוך (בינתיים) שולח הנחיות במייל, ולמתבגרים שמשוועים למידע לא נותר אלא לפנות לפורנו: החינוך המיני בישראל נמצא עמוק בכאוס דווקא כשהוא נחוץ יותר מתמיד".


איפה זה נכתב? בעיתון הארץ בסוף השבוע שעבר והוא עוסק בחינוך המיני – לא במגזר הדתי אלא במגזר הכללי.

יצאתי, אני ואחרים, לשנות את השיח על מיניות במגזר הדתי לפני יותר מעשר שנים. אני חושב שברוך ה' המצב בחלקים רבים במגזר במצב הרבה יותר טוב.

אמנם, יש עוד הרבה מה לעשות, אבל הפעם אקדיש את דבריי למגזר הלא-דתי. לכאורה, יש יותר פתיחות. יש לגיטימציה לדבר על הכל. אך בפועל, לא יודעים על מה לדבר, ואז לא מדברים.

כיון שיש בלבול מוחלט של מה מותר להגיד ומה לא, בסוף לא אומרים כלום. וכשהמבוגרים לא מדברים, והמורים במבוכה, אז מי שמחנך זו הפורנו.

זה מתחיל בגיל מאד מאד צעיר. כיתה ב וג'. כן, על פי כל המחקרים אלו הגילאים שילדים כבר נחשפים בכוונה או לא בכוונה.

מתוך הכתבה: "הפורנו עבר נרמול מוחלט. זה כאילו כבר בסדר. אך אין לילדים צעירים, וגם לא לנערים, שום אפשרות לצפות בתכנים כאלו בצורה ביקורתית. הדברים נחרתים אלצם עמוק ומשפיעים על כל התפיסות שלהם של בנות, נשיות, אהבה, יחסים וזוגיות. בחלק גדול מתוכניות הריאליטי יש תרבות אונס, או תכנים מאד קרובים לאונס".

את כל זה הנערים והנערות מפנימים ופשוט הרבה יותר מורכב לגדול היום.

אז מה ניתן לעשות?

בתור הורים: להיות מעורבים מאד. לבדוק את המחשבים והטלפונים של הילדים שלכם. כן, כמה שזה לא נעים, לעשות את זה. בידיעתם או שלא בידיעתם. זה האחריות שלנו ואין לנו ברירה. כמה שאנו רוצים לכבד את הפרטיות של הילדים שלנו, עצם החיים שלהם יותר חשוב.

בתור צעירים ורווקים: להבין שמה שרואים זה לא החיים האמיתיים. אל תחשבו לרגע שזה לא מבוים ומה שרואים שם אלו לא החיים האמיתיים בין בני זוג. אם אתם מחפשים עכשיו בן או בת זוג: אל תעשו את זה באמצעות אפליקציות. אלא רק באמצעות שידוכים של חברים, שדכנים אמיתיים או בפייסבוק בעצמכם.

אני חושב שהתורה וההלכה הולכת בדרך הזהב בין פתיחות מינית נפלאה בין בני זוג, לבין אזהרות וחששות ממיניות מוחצנת מופרזת ופריצת הגבולות.

זה מה שאני מנסה לעשות כבר שנים ובמיוחד עכשיו בבית המדרש ללימודי אהבה. מצד אחד, ללמד על מיניות ללא רגשי אשמה ורגשי חטא, מצד שני, להבין שאכן יש סכנה גדולה במיניות ללא גבולות.

אנחנו גם לא מפחדים לומר את דעתנו על ערך המשפחה, הנישואין, הולדת ילדים ועוד. ברוך ה', עדיין אפשר לומר את הדברים האלו אצלנו מבלי שיאשימו אותנו בחוסר תקינות פוליטית. אולי יאשימו, אבל כל עולם התורה וההלכה עומד מאחורי וזה נותן לי בטחון.

לצערי, למורים ולהורים במגזר הכללי, אין את הגב הזה, או את הערך המוחלט הזה של המשפחה היהודית.

לסיכום: ביהדות פטנט נפלא שנקרא מיניות יהודית.

הצטרפו אלינו לבית המדרש ללימודי אהבה!

פרטים והרשמה בקישור הזה:

https://hatangaide1.ravpage.co.il/beitmidrash9?ref=Ml

כתיבת תגובה