אנשים חושבים שחודש חגים זה חודש נפלא של חופש, חברים, אירוח ועוד ועוד.

עבור זוג צעיר, ובמיוחד, זוג צעיר עם ילדים, חודש של חגים יכול להיות מאתגר במיוחד.

כל שינוי ויציאה מהשיגרה יכול להיות מאתגר. אך כאן נתמקד בשינוי השיגרה בימים אלו של חגים, שבתות וחופשות.

האתגר:

פתאום בני הזוג נמצאים במחיצתינו פי כמה וכמה מאשר בשיגרה. אם כזוג צעיר הייתי פוגש את אשתי בעיקר בערבים ובסופי שבוע, פתאום אנחנו כל היום ביחד. לחלק מהזוגות זה נפלא, אך לחלק מהזוגות זה יכול להיות TOO MUCH, הרבה יותר מדי. לא שלא עשינו את זה בעבר, אבל השילוב של מלא זמן חופשי ובני הזוג, הוא לא תמיד מבשר טובות.

למי שיש ילדים צעירים ימים אלו יכולים להיות מאתגרים פי כמה. במיוחד אם בילינו את השנה האחרונה בחלקים של בידודים, אז כל מה שאנו רוצים לעשות עכשיו, זה להתרחק, להיות קצת לבד, או להיות בשקט של העבודה. יש אנשים שממש מרגישים כלואים בזוגיות או במשפחה.

על זה יש להוסיף שזוגות צעירים רבים נוסעים להורים בתקופה זו. הורים זה נפלא עד שהם נהיים גם קצת TOO MUCH. במיוחד אם אלו ההורים של בעלך או אשתך.

על זה יש להוסיף את כמות הימים שאנחנו צריכים לבשל, לנקות, לפנות, לארח, להתארח וכד'.

בקיצור, מגיעים החגים וביחד איתם אתגרים אחרים.

כל המטפלים הזוגיים יודעים שאחרי תקופת חגים מגיע מבול של פניות.

אז מה עושים?

המציאות מראה שמי שיש לו זוגיות איתנה וטובה ויחסים משפחתיים טובים, אז תקופת החגים היא תקופה נפלאה של בילוי ביחד, הנאה מהזמן אחד עם השני ואף עם הילדים.

אך מי שהזוגיות מאתגרת במהלך השנה, אז תקופת החגים מעמיקה את האתגר. לכן:

         א.         הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שזו המציאות ואתם לא אשמים בזה. החגים יכולים להיות תקופה קשה ולכן, אל תוציאו אחד על השני את כל הקשיים. יש קושי אמיתי של שינוי השיגרה, ולכן ברגע שאנו מודעים לזה, אנו יכולים להתכונן וגם להגיב בצורה יותר טובה לקושי.

         ב.         לא לתת להורים לבוא ביניכם. הורים זה נושא רגיש. הם דואגים לנו ורוצים את טובתינו, אבל לפעמים הם יכולים להיות גורם מפריע בבניית הזוגיות. לפעמים מספיק הערה אגבית של אמא או אבא ש: הוא לא דואג לך מספיק, היא לא ראויה לך או משהו דומה, כדי להפר את שלוות הזוגיות. אתם תהיו הרבה אצל ההורים, אבל תדאגו לשאוב מהם את הדברים הטובים ולא לתת לשהות אצל ההורים להפריע לזוגיות שלכם.

          ג.          לחשוב איך אתם מנצלים את הזמן ביחד כדי לחזק את הזוגיות ולא להחליש אותה. ללמוד ביחד, לקבוע עיתים לשיחה, לטיול, לשחק ביחד, ועוד. צריך לתכנן ביחד את הזמן הזה מראש.

הדברים לעיל הם קריאת כיוון כללית. יש זוגות שיצטרכו הכוונה פרטנית אחרת. לרוב זה לא יסתדר בזמן החגים. לכן, חשוב מאד. אם בחודש תשרי הזוגיות עמדה למבחן, אזי מיד אחרי החגים יש לפנות לייעוץ זוגי. מה שבטוח שאסור להשאיר את זה ללא התייחסות.

אני מאחל לכם שנה של אהבה ושמחה זה בזו.

גמר חתימה טובה!

כתיבת תגובה