הקדמה:

כמעט מדי יום אני נשאל על המפגש בין הלכה למיניות. לפעמים השאלות הן פשוטות ולפעמים מורכבות מאד. אני משתדל לעולם לא להיות שיפוטי לאף אדם ולאף שאלה ולחשוב רק טובה על כל מי ששואל. אותי זה מרגש מאד שאנשים רבים רוצים להביא את הקדושה ואת עולם ההלכה גם למקומות הכי אינטימיים שלהם. ואולי זה טבעי לגמרי. לפעמים במיניות אנחנו הכי חשופים, פגיעים ואמיתיים. וברור שאם התורה נוכחת בחיים שלנו, אנו רוצים שיאיר בכל מקום: גם שם. התשובות שלי יכולות להשתנות לפי סגנון השאלה או לגופו של שואל. לא כל תשובה אני מפרסם ומה שרלוונטי לאדם אחד, יכול להיות לא שייך בכלל לאחר. לפעמים יש הבדל אם האיש שואל או האישה. לכן, יש לראות כל שו"ת בהקשר שלו ולא תמיד ניתן להקיש ממקרה למקרה.

להלן מכתב שקיבלתי לאחרונה:

שלום כבוד הרב רפי,

אני ואשתי בעלי תשובה, וכל אחד מאיתנו בא עם תאווה לעניין מסוים שקשור ליחסי אישות וברוך השם בחסדי השם גם אני וגם אשתי שמרנו את עצמנו עד החתונה, ורצינו לשאול האם מותר לנו לקיים את מה שהיה לנו בראש ברווקות, אחד מאיתנו שואל האם מותר לקיים יחסי אישות בבריכה כמובן בתוך צימר סגור וביחידות? ואחד מאיתנו שואל האם מותר לקיים יחסי אישות עם פריט לבוש למשל גרביים?

בנימה אישית חשוב לי להגיד לרב תודה רבה מעומק הלב הרב גאל אותנו מיסורי נפש רבים בעקבות כל המאמרים של הרב ונתן לנו תמונה ברורה מה מותר ומה אסור אז תודה רבה יש לך שכר גדול על זה!

ישר כוח!

י.

שלום!

תודה על דבריך המרגשים – אני מאחל לכם שתמצאו נחת בחיים שלכם לאור ההלכה ונחת ושמחה זה עם זה וזה מזה.

לגבי שאלותיך:

א.    אחד התנאים הבסיסיים לקיום יחסי אישות זה שהם יהיו בלעדיים בין הבעל והאישה ובמקום ובצורה שרק הם יודעים מזה ואף אחד אחר לא. ולכן, אם בצימר אכן זה פרטי לגמרי ואחרים לא יכולים לשמוע או לראות, אז אין בעיה, לא בבריכה ולא בכל מקום אחר.

ב.    לגבי פריטי לבוש בזמן יחסי אישות. הגמרא אומרת במסכת כתובות דף מח.: תני רב יוסף: "שארה" – זו קרוב בשר, שלא ינהג בה מנהג פרסיים שמשמשין מטותיהן בלבושיהן. מסייע ליה לרב הונא דאמר רב הונא האומר אי אפשי אלא אני בבגדי והיא בבגדה יוציא ונותן כתובה. משמע שאסור להיות לבושים בזמן קיום יחסי אישות. אך כפי שניתן להבין מהסוגיא, הכוונה שם הוא בכיוון ההפוך. שאם אחד מבני הזוג, כנראה מתוך צניעות פסולה, דורש להיות עם בגדים בזמן קיום יחסים, זו עילה לגירושין. בשאלה שלכם אתם מבקשים ללבוש פריט לבוש שדווקא מעצים את חיי האישות ולא מצמצם אותם, ולכן זה לא סותר את הגמרא. ידוע שהזוהר מאד הקפיד על כך שבני הזוג יהיו ערומים בזמן יחסי האישות, אבל גם כאן הזוהר בא להוציא מהאפשרות שתהיה חציצה לא בריאה בין בני הזוג שבא למנוע את האיחוד השלם בין הזכר והנקבה. אבל אם בני הזוג שלמים באיחוד הגופים שלהם, אז הוספת פריט לבוש מתוך רצון של אחד מבני הזוג ובהסכמת השני או ברצון שניהם, אין בו חסרון ואף מעלה של קירבה שאחד מרצה את השני.

אני מבין את הקושי של זוג שבאים מרקע לא תורני שמרגישים חוסר בטחון בגישה הכללית בהלכה לחיי אישות. לכן אני ממליץ ללמוד את הספר "לדעת לאהוב" שיש שם משנה שלימה ומקיפה ביחס לחיי אישות בהלכה ובמחשבה.

בברכה
הרב רפי

כתיבת תגובה