מכתב שקיבלתי מאיש יקר על השפעות הצפייה ב'אחר'[1]

בגלל הרקע שלי של הצפייה ב"אחר[2]", הייתי רוצה בעזרתך לחשוב ולתת נפח ומלל לדבר הזה שאני הולך ובא אליו. אבל מעצם הרקע שלי, ובמקביל מעצם היותי אדם דתי, מסתבך עם זה, וכוונתי לנושא של מין אוראלי[3].

אני מניח שאם לא הייתי רואה "אחר", לא הייתי מעלה על הדעת מעצמי סוג כזה של יחסי מין. כאדם דתי תורני.. זה הליכה קצת לקצה.

מאידך, ברגע שנחשפתי לזה , אני לא יכול להתעלם מכך שיש סוג כזה של יחסי מין. באיזשהו מקום זה סוג של יחסים מיניים שאני רוצה להתנסות בו, (נפשו מחמדתן-עיינו חגיגה יא ב).

אבל תמיד, מבחוץ, זה נתפס אצלי כמשהו בוטה, טוטאלי, שובב, מעולם הפורנו ופחות מעולמי הדתי הממוצע.

אין לי פה שאלה כל כך. כמו שיש בי אולי מקום שמרגיש מתנצל על רצונו, ושמנסה לקבל אישור, לדבר שלכתחילה לא הייתי חושב עליו, אלא כיון שכבר נחשפתי אליו אני רוצה להתנסות בזה ויש לי קושי עצמי, לפנות בתחום לבת הזוג מבלי להביט מעבר לכתף לעבר הבעייתי שלי.

קראתי את המאמר שלך על נושא זה[4] ושמעתי בשיעורים את ההתייחסות של הרב למין אוראלי.

איך אאזור אומץ לדבר על זה עם בת הזוג שלי?

ועדיין אני מרגיש לא לגיטימי.

מרגיש בושה, מרגיש ייצרי, לפעמים חושב שזה קצת בהמי.

יש את המקום הזה שלא מצליח לקשר בין אימותינו הצדקניות, לבין הרצונות האלו שאני מעלה כאן מאישתי הצדקת.

מצד אחד, מה היא קשורה למין אוראלי? למה היא צריכה להגיע למצב הזה? רק בגלל שנפשי מחמדת דברים שראתה בימי הטעות שלה וכעת בגלל שאני רוצה להיות רק בתוך הקשר שלי עם אישתי ולא בשום קשר אחר לא ויזואלי ובטח לא פיזי, ועולה בי הצורך למין אוראלי – אז היא צריכה למצוא את עצמה במצב הזה? בסיטואציה הזו?

 מצד שני, יכול להיות שכן, שזה 'כשר'. אמנם בהתחלה זה יהיה קצת הלם עבורה כאישה "נקייה" שלא התלכלכה בפורנו בחייה. אולי היא תתאכזב שזה רצון בעלה. אבל אולי היא לאט לאט תעכל שזה מה שמענג ומשמח אותו והיא תנסה להעניק לח את זה? לא שונה מכל הענקה במסגרת יחסי האישות?  האם זה בכלל בסדר שהתכנים הנגישים מכתיבים לנו את מה שאנחנו רוצים בחדר המיטות?!

אנא עזור לי לצאת מהמבוכה הזאת!

תשובה:

מ,

שלום!

ההתייחסות למין אוראלי, הוא רק חלק מהתייחסות כללית למיניות.

כתבתי כמה וכמה מאמרים על הקדושה במיניות חיובית וטובה. ספציפית, מצ"ב מאמרי על הגמרא הלו מצונזרת[5].

לגבי נישוק באותו מקום.

ייתכן שלא היתה לך פנטזיה לממש את זה, לולא "אחר".

מצד שני, כבר בגמרא כתוב בדיוק על זה "נישוק באותו מקום" (נדרים כ). גם כתוב על מעשים מיניים רבים אחרים: תנוחות שונות, קיום יחסים באור וביום, ביאה דרך איברים, שלא כדרכה ועוד ועוד.

כמעט כל המעשים המיניים היו ידועים לחז"ל, מאות שנים לפני עולם הפורנו. יש מחכמינו שהתייחסו לכך בחיוב ויש בשלילה. יש שחשבו שדרך הפרישות היא עדיפה ושללו חלק מההתנהגויות המיניות, וחלק לא ראו בכך כל בעיה.

אני מבין לחלוטין למה אתה חושב שהתנהגות מינית מאד, או גופנית, נתפסת כמשהו שלילי. בעצם ראית את זה תמיד בהקשר שלילי.

אבל ליהדות מעולם לא היתה בעיה עם גשמיות או חומריות. כל עוד זה נעשה בגדרים ובסייגים של ההלכה, היהדות ידעה לשלב יפה חיי גוף וחיי נשמה ורוח.

מי שלא הבינה את הדבר הזה, היתה הנצרות. לכן, היא קבעה שהאדם הקדוש חייב להיות פרוש. בניגוד ליהדות, ההלכה קבעה שהכהן הגדול, ביום כיפור, בזמן שהוא נכנס לקודש הקודשים, הוא חייב להיות נשוי[6]. ואם אין לו אישה, הוא לא יכול לעשות את עבודת הכהן הגדול במקום הכי קדוש וביום הכי קדוש.

הפוך לגמרי מהנצרות.

אז אם אנו מבינים את זה, ומבינים מהי מיניות חיובית נכונה על פי ההלכה, אז אנו מבינים שגם אנשים קדושים עושים מין אוראלי.

זה שאתה לא מתאר את האימהות הקדושות משתתפות במיניות מסוג זה, זה רק בגלל שאנו מושפעים ממאות שונות של נצרות.

אבל, אם נבין באמת מה תפקיד המיניות בדור שלנו, בחיבור בין בני זוג, לא נראה עם זה כל בעיה.

בברכה,

הרב רפי


[1] שיניתי פרטים שונים במכתב על מנת להסתיר את הזהות הכותב ולהתאים למאמר שמפורסם לציבור.

[2] אני נוהג לכנות "פורנוגרפיה" במילה "אחר". "אחר" הוא אלישע בן אבויה, מורו ורבו של רבי מאיר אחד מגדולי התנאים, שיצא לתרבות רעה. כפירתו היתה כל כך קשה בעיני חכמים שלא קראוהו בשמו אלא בכינוי "אחר". כך אני סבור שהנזק של פורנוגרפיה לדור שלנו הוא כל כך קשה ורחב שכיניתי את התופעה ב"אחר".

[3] מין אוראלי בלשון של חז"ל: נישוק באותו מקום (איבר האישה-ראו נדרים כ א). משום מה, אנו לא מוצאים באף מקור הלכתי מזמן הגמרא, ראשונים או אחרונים התייחסות של נישוק באותו מקום לאיש עד לזמננו. רק עם המצאת האינטרנט והאפשרות של שותי"ם אנונימיים אנו מוצאים התייחסות הלכתית רחבה לנושא זה.

[4] עיינו מאמרי "נישוק באותו מקום בהלכה"  

[5] https://rafiostroff.com/?p=636

[6] משנה יומא א א

לחצו כאן לקבלת תכנים שלי על זוגיות ומיניות הצטרפו לרשימת התפוצה

כתיבת תגובה